sobota, 1 września 2007

Człowieku myślący...

Jeżeli uważasz, że jesteś człowiekiem myślącym - czytaj dalej.
Jeżeli jesteś człowiekiem myślącym - nie musisz czytać, ale zrób to, bo może wrócisz do punktu 1.


Człowieku myślący.
Na pewno jesteś tolerancyjny. Tolerujesz homoseksualistów, aborcję, eutanazję i inne tego typu rzeczy. Próbujesz przekonać do swoich poglądów innych. Robisz w tym celu parady, wiece, protesty itp. Chcesz, żeby to wszystko było legalne, i żeby wszyscy uważali to za normalne. A teraz, jeżeli jesteś człowiekiem myślącym, pomyśl: przez lata te zjawiska były uznawane za niemoralne, nienormalne, złe. Ty pojawiasz się ze swoimi poglądami i próbujesz wcisnąć mi, że to ja źle myślę. Jeżeli więc jesteś tolerancyjny ODPIERDOL się od moich poglądów, które -dopóki nie pojawiłeś się ty- były całkiem podobne i o wiele mniej negatywne w stosunku do ciebie. Widzisz, z poglądami jest jak z kulką papieru w szyjce butelki. Jeżeli chcesz ją tam wdmuchnąć, musisz dmuchać lekko, w przeciwnym razie papierek wyskoczy, i dostaniesz nim po głowie.


Człowieku myślący.
Prawie na pewno masz lewicowe poglądy, a przynajmniej sympatyzujesz z lewicą. Ideały piękne: każdy ma po równo, nikt nie jest lepszy czy coś...
Piękne... Dla maszyn. Człowiek, który zgodzi się na to, że przerzucenie tony węgla to to samo co 8 godzin w biurze I TO ZROBI nie jest normalny. Od razu mówię- lubię bezinteresownie pomagać innym, dobre słowo jest dla mnie dobrą nagrodą. Ale nie można ludziom wmówić, że każdy ma mieć to samo. Wtedy ludzie, którzy pracują ciężko, będą MUSiELI dostawać tyle, ile ludzie nie pracujący w ogóle. A ludzie nie lubią musieć.


Człowieku myślący.
Prawdopodobnie nie jesz mięsa. Zwykle dlatego, że "zwierzęta to nasi przyjaciele". Nie wiem jak ty, ale ja nigdy ze świnią nie zamieniłem ani słowa, ani nie powierzyłem jej żadnego sekretu. Podobnie z krową, kurą i każdym innym posiłkiem. Oprócz tego, większość zwierząt "jadalnych" ma niewiele innych "zastosowań", oprócz bycia posiłkiem. Tak jak ty nie chcę, żeby te zwierzęta ginęły w męczarniach, ale nie zmusisz mnie do pozbycia się z mojej diety mięsa. To JEST zdrowe.
Poza tym, to ciekawe, że nie jesz mięsa "dla zdrowia", ale alkohol, papierosy itp. jakoś ci nie szkodzą. Dziwne. No, ale ty pewnie funkcjonujesz inaczej.

Człowieku myślący.
Mógłbym ci wytknąć jeszcze wiele innych błędów w twoim myśleniu.
Nie uważam cię za człowieka myślącego.
Nie możesz się tak nazywać, dopóki nie rozważysz RÓŻNYCH punktów widzenia.
Możesz bez trudu zacząć _naprawdę_ myśleć. Co nie znaczy, że nagle musisz diametralnie zmienić swoje poglądy, możesz nawet ani trochę ich nie zmieniać. Ale zacznij zdawać sobie sprawę, że nie każdy człowiek myślący inaczej niż ty nie jest człowiekiem myślącym. Po prostu jesteśmy ludźmi myślącymi INACZEJ.

2 komentarze:

Dragon pisze...

Jestem człowiekiem myślącym lecz mimo to nie zgadzam się z Tobą.

Ot, zwykła różnica poglądów - dlatego świat się kręci...

Jakub pisze...

Ano:) Szczerze mówiąc wolę jak się ze mną nie zgadzają, bo wtedy mam frajdę z przekonywania, że to ja mam rację:)
I tak kiedyś wszyscy zrozumieją, że to ja mam rację x]